Od jutra (środa, 4.04.2018) ma być zamknięta ul. Ogrodowa na odcinku od ul. Geodetów do parku. Linia L39 będzie kursować ul. Wilanowską (trasą linii 739). Remont polega na wymianie podbudowy ulicy, wykonania kanalizacji deszczowej, wykonania ciągu pieszo-rowerowego o szerokości 3 m i ułożeniu nowej nawierzchni asfaltowej. Znikną zatem nierówności i kałuże.
Prace mają się zakończyć najpóźniej do połowy maja, przed zamknięciem skrzyżowania ul. Geodetów z ul. Wilanowską (wtedy ma się rozpocząć kolejny etap budowy ronda).
Robert Widz
Radny Rady Miejskiej w Piasecznie
3.04.2018 r.
Szanowny panie Robercie,
Czy znany jest termin modernizacji pozostałej części ulicy Ogrodowej?
Przyznaje, że spacery z noworodkiem w wózku uświadomiły mnie, jak bardzo zły jest obecny chodnik. O ile szerokość da się przeżyć, o tyle krawężniki wysokie na 20 cm już nie.
Pozdrawiam
Znamy już koncepcję remontu pozostałej części Ogrodowej (od parku do ul. Cyraneczki). Czekamy na ogłoszenie przetargu na budowę ul. Mirabelki i remont ul. Ogrodowej. Jest to jedno zadanie, ze względu na to, że odwodnienie ul. Mirabelki zaprojektowanie jest w ul. Ogrodowej. Poczekajmy teraz na przetarg i rozstrzygnięcie, wtedy będziemy mogli określić jaki będzie harmonogram prac.
Dzień dobry Panie Robercie,
Na spotkaniu wspólnoty mieszkaniowej Brzozowy Park (Ulica Ogrodowa) rozmawialiśmy na temat progów zwalniających stosowanych wykonanych z kostki brukowej na ulicy Ogrodowej i Wilanowskiej, które niestety nie spełniają swojej roli – progi są tak wąskie i łagodne, że samochody nie muszą zwalniać, co niestety znacznie wpływa na bezpieczeństwo ruchu na tych ulicach.
Wspomniałem o przykładzie progów stosowanych na Ursynowie, które świetnie się sprawdzają spełniając funkcję zwalniania dla samochodów osobowych oraz nie są przeszkodą dla autobusów ZDM, dodatkowo progi te są niskie co ma znaczenie dla nisko zawieszonych aut.
Poniżej link do strony Zielonego Mazowsza gdzie znajdzie Pan przykład realizacji wraz z dokumentacją zdjęciową:
http://zm.org.pl/?a=obroncow_tobruku-11b
Bardzo proszę o rozważenie i zastosowanie tego rozwiązania w nowo wykonywanej inwestycji remontu ulicy Ogrodowej.
Panie Robercie
Czy do czasu zamkniecia skrzyzowania Wilanowska/Cyraneczki, bedzie juz oddany kolejny odcinek Cyraneczki od Ogrodowej do Osiedlowej ?
Oczywiscie chodzilo mi o zamkniecie Wilanowska/Geodetow – raz jeszcze przepraszam za blad 🙂 Teraz juz poprawnie !
Prace na Cyraneczki miały ruszyć dzisiaj. Uzgodnienia dotyczące dodatkowych prac drogowych i przebudowy instalacji technicznych pomiędzy urzędem a wykonawca są zakończone – przynajmniej na teraz – i wykonawca ma przystąpić do ukończenia odcinka pomiędzy Ogrodową a Osiedlową. Do uzgodnienia jest jeszcze w jaki sposób ten odcinek może zostać udostępniony kierowcom. Według informacji od wykonawcy, prace powinny zakończyć się do końca kwietnia. Oczywiście bardzo byśmy chcieli, aby tak się stało, choć patrząc na dotychczasowe tempo prac, nie napawa to optymizmem. Wykonawca ma termin 30 czerwca br., przy czym termin ten na pewno ulegnie zmianie ze względu na procedury formalne związane z uzyskaniem nowej decyzji ZRID dla odcinka od ul. Osiedlowej do granicy gminy.
Panie Robercie,
Wszelkie informacje o planowanych od dziś pracach wskazują, że zamknięty będzie odcinek Ogrodowej od Geodetów do osiedla Al. Bzów (na wysokości parku). Tymczasem od rana, mamy barierkę ze znakiem zakaz wjazdu na wysokości początku placu kościelnego a to ok. 250 metrów dalej niż zapowiadano. Czy to pomyłka, czy celowe działanie?
Na odcinku od Prymulki do parku wykonywane są prace związane z kanalizacją deszczową, bez całkowitego zamknięcia tego fragmentu ulicy. Jutro dalszy ciąg tych prac. Od jutra też od Geodetów do parku ulica ma być zamknięta całkowicie, rozpocznie się rozbiórka istniejącej kostki.
Super. Bardzo dziękuję. Tylko tam, przy Prymulki, drugi dzień stoi znak B-1 (zakaz ruchu w obu kierunkach) i to bez żadnej adnotacji typu „Nie dotyczy dojazdu do posesji”. To chyba oznacza, że droga jest zamknięta? Do kogo można się zwrócić z prośbą o wyjaśnienie? Pewnie zwrócenie się bezpośrednio do panów, zakończy się rozmową w językach obcych. W warunkach robót drogowych nietrudno o uszkodzenie samochodu lub zdrowia a wg. zakazu, nikt tam w ogóle nie powinien wjeżdżać (ani samochody, ani dzieciaki na rowerach…) więc w razie czego, wina wjeżdżającego 🙂
Wygląda więc na to, że wykonawca stawia sobie znak B-1 bo tak mu pasuje – może nie ma innego… wystarczyłby znak roboty drogowe a znak B-1 powinien pojawić się tam, gdzie ulica jest faktycznie zamknięta. Przekażę te sugestie do wydziału IT.