W środę na sesji Rady Miejskiej radni uchwalili poprawkę do uchwały budżetowej, wprowadzającą nowe zadanie do budżetu gminy: Wykonanie koncepcji oraz projektu ulic w Julianowie, oznaczonych w planie miejscowym jako 3 KDD, 2 KDL oraz 4 KDD.

Kwota przeznaczona na to zadanie to 330 000 zł. Cieszę się, że udało mi się przekonać burmistrza, aby wprowadzić to zadanie do budżetu i to jeszcze w tym roku.

Wykonanie koncepcji, projektu budowlanego i uzyskanie pozwolenia na budowę pozwoli na negocjacje przez gminę udziału deweloperów w budowie infrastruktury drogowej, zgodnie z ustawą o drogach publicznych. Podobne założenie zostało przyjęte wcześniej w Józefosławiu. Gmina przygotowuje projekty i pozwolenia na budowę, ale ulice powstaną wtedy, gdy deweloper, który zabudowuje okolicę będzie również budował infrastrukturę, niezbędną do obsługi własnej inwestycji. Nie może bowiem być tak, że osiedle powstaje w przysłowiowym „polu”, a deweloper opowiada przyszłym mieszkańcom, że gmina zaraz im wybuduje drogę.

 

Robert Widz

Radny Rady Miejskiej w Piasecznie

21.09.2019 r.

17 komentarzy:
  1. Duch
    Duch says:

    Dzień dobry. Brzmi świetnie. Jestem mieszkańcem Julianowa i codziennie po parę razy muszę pokonywać Ul Lidii Wysockiej. Jest to makabra. Pytanie jedynie jaką mamy gwarancję partycypacji deweloperów w kosztach? Czy jest to warunek wydania pozwolenia na budowę? Bo to że nie może być tak że budują w polu a w kwestiach drogi w pole ludzi wprowadzają to jest oczywiste. Co jest konkretnym warunkiem powstania na przykład 3Kdd?

    Odpowiedz
    • Robert Widz
      Robert Widz says:

      Wykonanie projektu budowlanego i uzyskanie pozwolenia na budowę jest warunkiem koniecznym na budowę ulicy czy chodnika. Gmina najpierw projektuje a potem buduje, w miarę swoich finansowych możliwości. Partycypacja deweloperów taką budowę przyśpiesza ale nie jest żadnym warunkiem budowy ulicy. I bez partycypacji ta ulica powstanie, to kwestia priorytetów i budżetu gminy. Pierwszy krok, niezbędny do budowy tej ulicy niezależnie czy z partycypacją deweloperów czy bez został wykonany.

      Odpowiedz
  2. Piotr
    Piotr says:

    Proszę pokażcie mapę, na której widać nazwy ulic. W tej chwili nie wiem o jakie ulice chodzi, poza tym, że chyba przy torach kolejki …

    Brakuje mi uzasadnienia dlaczego akurat ta inwestycja została wybrana, a nie inne np. Kombatantów (miedzy Cyraneczki a Dzialkową). gdzie sa też nowe osiedla.
    Czy gmina wsolcacuje z Onstanciniem przy ooraciwaniu projektu polaczenia miedzy Cyraneczki a Działkową (przy torach)? Wyglada na to ze tworzy sie vala droga przy torach i warto byłoby ją w całości zaprojektować, bo może się okazać dość ważnym połączeniem, skrótem „na skos”, ale nie widziałem go w opracowaniach komunikacyjnych

    Odpowiedz
  3. Piotr
    Piotr says:

    Proszę pokażcie mapę, na której widać nazwy ulic. W tej chwili nie wiem o jakie ulice chodzi, poza tym, że chyba przy torach kolejki …

    Brakuje mi uzasadnienia dlaczego akurat ta inwestycja została wybrana, a nie inne np. Kombatantów (miedzy Cyraneczki a Działkową), gdzie sa też nowe osiedla.
    Czy gmina wsolpracuje (i wspołfinansuje) z Konstanciniem przy opracowaniu projektu polaczenia miedzy Cyraneczki a Działkową (przy torach)? Wyglada na to ze tworzy sie cała droga przy torach i warto byłoby ją w całości zaprojektować, bo może się okazać dość ważnym połączeniem, skrótem „na skos”, ale nie widziałem go we wcześniejszych opracowaniach komunikacyjnych

    Odpowiedz
  4. Johm
    Johm says:

    Darmak obiecywał,że Działkowa będzie zrobiona do 2018 jak sprzedawał osiedla i jak widać nic tam się nie zmieniło. Uważajcie Państwo na tego dewelopera bo ponoć nie zawsze mówi prawdę

    Odpowiedz
    • Kasia Krzyszkowska - Sut
      Kasia Krzyszkowska - Sut says:

      Dzień dobry, to częsty przypadek, że deweloperzy obiecują gruszki na wierzbie, a kupujący im wierzą. Mnie też to dotknęło, dawno już bo 2007 roku, ale wiedziałam, że wprowadzam się na wieś i lekko nie będzie. Wieś to wieś, nie miasto. Moja ulica została wybudowana po pięciu latach od wprowadzenia się, a dookoła nie było prawie wcale dróg i chodników jak to na wsi. Obecnie wydarzyło się wiele, ale nikt nie jest w stanie wyremontować i zurbanizować jednej wsi w całej gminie przez 4 lata. To po prostu niemożliwe. Pozdrawiam

      Odpowiedz
      • Lu
        Lu says:

        Pani Katarzyno,

        Nie wiem o jakiej wsi Pani mówi, ale odkąd jesteśmy w UE ogrom pieniędzy został przeznaczony na drogi i ciężko znaleźć wieś bez asfaltowych dróg.

        Pozdrawiam

        Odpowiedz
  5. Agnieszka
    Agnieszka says:

    Skoro ta droga ma szansę na niedługi termin realizacji to może warto od razu zaplanować jakiś łącznik przez tory kolejki z Urbanistów? Jak będzie budowany odcinek Geodetów z Julianowską wraz rondem w obszarze Julianowskiej to do szkoły przy Kameralnej trzeba będzie przez Piaseczno jeździć…

    Odpowiedz
  6. Agnieszka
    Agnieszka says:

    Piszę jeszcze raz, gdyż mój wpis się nie pojawił pod dyskusją. Postuluję o uwzględnienie w projekcie tej drogi łącznika przez tory do ul. Urbanistów. To może uratować sytuację, kiedy Julianowska zostanie zamknięta z powodu budowy ronda na skrzyżowaniu z Geodetów.

    Odpowiedz
    • Robert Widz
      Robert Widz says:

      Szanowna Panie, przepisy kolejowe uniemożliwiają zbudowanie nowego przejazdu, jeżeli odległość od istniejącego przejazdu jest mniejsza niż 3km. Warunki techniczne od zarządcy trasy kolejowej nakazują wtedy budowę wiaduktu. Gmina przygotowała koncepcję układu drogowego łączącego ulicę Cyraneczki, Zimową, Urbanistów-bis i Julianowską, która teraz musi być uzgodniona z gminą Konstancin-Jeziorna. Wtedy będziemy mogli ją zobaczyć.

      Odpowiedz
      • Krzysztof
        Krzysztof says:

        Panie Robercie,
        mieszkam przy Julianowskiej i nawet kilka razy widziałem Pana na naszej ulicy:).
        Ale – w nawiązaniu do słów Pani Agnieszki: jest wyjście z sytuacji, ponieważ jadąc od Okulickiego, jak tylko miniemy tory kolejki „siekierkowskiej” mamy po lewo betoniarnię (teren gminy), przez który możnaby puścić do Geodetów i dalej przez tereny Biedry (dla autobusów 739 i L-39 – trzeba by było się dogadać z zarządcą terenu) taki sam BY-PASS , jaki był koło PiP jak budowano rondo. I byłby przejazd (tymczasowy) do czasu zakończenia budowy ronda (Julianowska/Geodetów). No chyba, że firma budowlana znajdzie rozwiązanie inne, bez konieczności budowania objazdów….
        Przejazd dla mieszkańców i autobusów musi być – ludzie potrzebują funkcjonować!
        Pzdr., Krzysztof

        Odpowiedz
        • Robert Widz
          Robert Widz says:

          Poczekajmy cierpliwie na moment, kiedy będzie rozstrzygnięty przetarg i będzie przygotowana tymczasowa organizacja ruch. Myślę, że każde rozwiązanie będzie brane pod uwagę aby zminimalizować uciążliwości w trakcie przebudowy tego skrzyżowania. Zgadzam się w pełni, że przejezdność musi być utrzymana. Gwoli ścisłości, teren byłej betoniarni to teren prywatny.

          Odpowiedz

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.