3 tygodnie w nowej roli minęło błyskawicznie i pracowicie. Przeglądamy wszystkie inwestycje drogowe i te w toku i te zaplanowane, podobnie z remontami drogowymi. Patrzymy i rewidujemy harmonogram pod kątem procedur administracyjnych, kosztów i możliwości organizacyjnych. Czeka nas jeszcze analiza procedur planistycznych, określenie założeń do polityki gospodarki gruntami i przejmowania nieruchomości na potrzeby dróg i usług publicznych. Przyglądamy się inwestycjom mieszkaniowym, koordynujemy proces obsługi inwestorów pod kątem wydawania warunków technicznych przyłączenia do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, wjazdów na drogi publiczne, uzgodnień komunikacyjnych itd.. Stopniowo będziemy porządkować te procesy, koordynować inwestycje w infrastrukturę. Planujemy wzmocnić politykę informacyjną dla potencjalnych nabywców domów i lokali, tak by każdy nowy mieszkaniec wiedział o planach i terminach inwestycji infrastrukturalnych w okolicy a także odpowiedzialności każdej ze stron. Dużo pracy przed nami.

A co dzieje się z inwestycjami w naszej okolicy?

1.       ul. Cyraneczki – tutaj czekamy już tylko na nową decyzję ZRID, która poprawia projekt drogowy na ul. Cyraneczki oraz uzupełnia projekt o brakujące elementy uzbrojenia i drogi na skrzyżowaniach ul. Cyraneczki z ul. Ogrodową i ul. Osiedlową. Odbyło się spotkanie z wykonawcą i ustalono wstępny harmonogram prac. Jeżeli ZRID zostanie wydany w lutym i pogoda pozwoli, to prace zaczną się w marcu br. Harmonogram przewiduje całkowite zamknięcie skrzyżowania ul. Cyraneczki i ul. Ogrodowej na 2 tygodnie na początku kwietnia. Wraz z otwarciem skrzyżowania powinniśmy mieć gotowy przejazd nową ulicą aż do granicy gminy, czyli do ul. Kuropatwy w Lesznowoli.

2.       Ul. Ogrodowa i ul. Prymulki – jest to powiązana inwestycja z poprzednią, ponieważ dotyczy odcinka Ogrodowej od ul. Cyraneczki aż do parku. Tę inwestycję wykonuje ten sam wykonawca, łatwiej jest więc skoordynować prace. Obecne trwa uzyskanie stosownych pozwoleń formalnych, czyli zgłoszenia prac na ul. Ogrodowej i uzyskania decyzji ZRID dla ul. Prymulki. Prace na Ogrodowej zostały podzielone na 2 odcinki. Prace na pierwszym odcinku, tj. od ul. Cyraneczki do ul. Prymulki, rozpoczną się wraz z zamknięciem skrzyżowania Cyraneczki z Ogrodową (czyli na początku kwietnia) i potrwają ok. 6-8 tygodni. Następnie wykonana zostanie ul. Prymulki i odcinek ul. Ogrodowej do parku. Wszystkie prace mają być zakończone do końca lipca, choć wykonawca zapewnia, że upora się z inwestycją wcześniej. Postaramy się też jak najszybciej otworzyć przejście od ul. Osiedlowej do Ogrodowej, co umożliwi dotarcie do kościoła od Osiedlowej. Pamiętajmy, że harmonogram prac wciąż jest uzależniony od kilku czynników, o szczegółowym harmonogramie będziemy informować wtedy, gdy będzie go można określić.

3.       Trwa budowa ul. Spacerowej, która przebiega zgodnie z harmonogramem, który zakłada zakończenie prac w maju br. W grudniu ub. roku gmina wyszła z propozycją likwidacji ogrodzenia szkoły przy ul. Spacerowej i utworzenia dużej przestrzeni publicznej, jednak Rada Rodziców stanowczo się temu sprzeciwiła, przy okazji kwestionując zasadność przebudowy ul. Spacerowej w zakładanym kształcie. Na ten temat napiszę oddzielnie, po otrzymaniu uchwały Rady Rodziców, która została nam odczytana na spotkaniu z RR 24.01.2019, a której wciąż nie otrzymaliśmy. Dopiero wtedy będzie się można odnieść do konkretnych postulatów Rady Rodziców.

4.       Trwa przetarg na wyłonienie wykonawcy budowy ul. Geodetów od ronda do ul. Julianowskiej. Pierwotny termin został już przełożony, jest dużo pytań do SIWZ. Miejmy nadzieję, że wkrótce dowiemy się ile może kosztować ta budowa. W budżecie gminy przeznaczono na ten cel ponad 3 mln zł i raczej jest pewne , że tych środków zabraknie. Decyzja w tej sprawie należeć będzie do Rady Miejskiej.

5.       W piątek, 22.01 br. ogłoszony został przetarg na budowę ul. Olchowej i ul. Ogrodowej na odcinku od ul. Cyraneczki do ul. Olchowej. Zadanie zostało podzielone na 2 części – ul. Ogrodowa wraz z mostem na Rowem Jeziorki i ul. Olchową (nie można wybudować ul. Olchowej bez wykonania odwodnienia na ul. Ogrodowej). 15 lutego dowiemy się, jakie oferty złożą wykonawcy i zobaczymy czy uda się „zmontować” finansowanie całej tej inwestycji.

6.       Trwa przetarg na budowę kanału odwodnieniowego od ul. Moniuszki do ul. Wschodniej i za kilka dni ponownie zostanie uruchomiony przetarg na budowę ul. Polnej.

 

Są też dobre informacje dotyczące zadań uruchomionych w poprzednich latach:

·         Wkrótce złożony zostanie wniosek o ZRID dla drogi 10 KDL, która połączy ul. Cyraneczki (projektowaną) z ul. Działkową

·         gmina uzyskała ZRID na drogę 16 KDD, która połączy ul. Spacerową z drogą 10 KDL (pkt wyżej)

·      gmina uzyskała ZRID na ul. Krótką

·         został złożony wniosek o ZRID dla ul. Jutrzenki

Te drogi nie mają finansowania w budżecie gminy, będą czekać na „swoją kolejkę”. Będziemy szukać możliwości finansowania tych inwestycji poprzez porozumienia z inwestorami okolicznej zabudowy mieszkaniowej. 

 

16 stycznia Rada Miejska uchwaliła budżet na 2019 r. i Wieloletni Plan Finansowy (WPF). I tam mamy kilka ważnych zadań:

·         Projekt przebudowy ul. Wilanowskiej – rozpoczniemy prace nad koncepcją przebudowy tej ulicy, następnie wykonany zostanie projekt techniczny i uzyskanie decyzji ZRID. Trzeba założyć, że zajmie to minimum 2 lata

·         Rozpocznie się projektowanie ul. Lidii Wysockiej i przedłużenia ul. Sybiraków

·         Powstanie połączenie ul. Słoneczny Sad z ul. Księżycową, co w końcu uporządkuje wejście do parku od strony ul. Pastelowej.

·         Odwodnienie ul. Mirabelki – czyli zapewnienie włączenia się kanału odwodnieniowego tej ulicy do projektowanego kanału w ul. Ogrodowej

·         Po uzyskaniu decyzji ZRID na ul. Jutrzenki jest szansa na wykonanie ciągu pieszo-rowerowego, który połączy ul. XXI w z ul. Wenus

 

W połowie lutego zaplanowane jest spotkanie robocze z gminą Konstancin-Jeziorna, gdzie – mam nadzieję – dojdzie do przełamania impasu w sprawie projektu drogi 10 KDL a także uzgodnień co dalej z ul. Działkową. Gmina Piaseczno ma decyzję ZRID na ul. Cyraneczki od ul. Sybiraków do granicy z gminą Konstancin-Jeziorna. Jednak budowa tej ulicy jest uzależniona od uzgodnień z K-J. W budżecie 2019, oprócz pieniędzy na kontynuację prac projektowych dla drogi 10 KDL pojawiły się środki na koncepcję ul. Działkowej. Jednak są to zadania gminy K-J i musi dojść do porozumienia między gminami. Mamy pomysł, jak ten temat “ugryźć” i liczymy na rzeczowe podejście K-J.

W połowie lutego zaplanowane jest również spotkanie z gminą Lesznowola, wśród wielu wspólnych tematów jest ul. Kuropatwy, stanowiąca „wąskie gardło” w połączeniu ul. Cyraneczki z ul. Puławską.

A więc dużo się dzieje, wciąż jest wiele „niewiadomych” – ale przecież na naszych ulicach będzie tylko lepiej. 

Robert Widz

II Zastępca Burmistrza

Urząd Miasta i Gminy Piaseczno

27.01.2019

28 komentarzy:
  1. Maciej
    Maciej says:

    W ramach wzmocnienia polityki informacyjnej proponuję ograniczenie slangu i wyjaśnienia co poniektórych skrótów, w tym zakresu kompetencji. Oczywiście można sobie wygooglować, że ZRID to Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej, ale dopiero w 4 linku widać, że wydaje ją/go wojewoda (rząd). Nie każdy też musi wiedzieć co to SIWZ (u mnie ten skrót wywołuje tylko dreszcze zgrozy, ale to ze względu na doświadczenia z odpowiadaniem na nie).
    Dobrze, że nie napisano od razu RR, a wcześniej wyjaśniono, że chodzi o Radę Rodziców.

    Trzymam kciuki za owocne prace.

    Odpowiedz
    • Robert Widz
      Robert Widz says:

      Dla ul. Urbanistów przygotowany jest projekt techniczny i uzyskanie decyzji ZRID. Jeśli chodzi o szkołe, gmina sprawdza jak zmienić mpzp tak by można było zacząć projektowanie jak najszybciej.

      Odpowiedz
  2. Anna
    Anna says:

    Czy jest w planach wykonanie chociaż samego chodnika bądź drogi rowerowej z oswietleniem wzdłuż projektowanej Cyraneczki w stronę torów? W okolicy powstaje teren rekreacyjny i kolejne osiedla. Przydałaby się jakakolwiek utwardzona nawierzchnia z oswietleniem umożliwiająca bezpieczne dotarcie do tych miejsc

    Odpowiedz
  3. Lidia
    Lidia says:

    Bardzo fachowy i konkretny opis daje pewne nadzieje na poprawę w komunikacji samochodowej.Wiem,że pochłania to ogromną ilośç czasu ,a jeszcze sprawy bieżące ale proszę wyznaczyć kogoś kto zacznie robić przynajmniej rozeznanie w zakresie dojazdu do J&J drogą tzw.żelazną tj.przedłużone metro itp.Na komunikację kolejowątj.:metro ,kolejka,tramwaj itp.są ogromne dofinansowania unijne 100 mld w skali kraju i budżetowe.Jeżeli teraz nie wykorzystamy tej szansy to później z samych funduszy gminnych nie będzie możliwości.Róbmy jakieś projekty i prośmy o finansowanie zewnętrzne a może będzie nam coś dane.Teren od Wisły do Puławskiej jest białą plamą jeżeli chodzi o komunikację na torach praktycznie ,,0″ i to może być argument we wnioskach.Porównajmy chociażby rozwój terenów wzdłuż skm,wkd czy kolei maz.do Grodziska.Jechaĺam ostatnio i byłam pełna podziwu.

    Odpowiedz
  4. Obserwator
    Obserwator says:

    Dziękuję za obszerne informacje. Rozumiem z artykułu Pana Burmistrza, że znana nam strona Józefosław 2.0 pozostaje dalej kanałowym informacyjnym ws. zmian i rozwoju Jozefoslawia (i Julianowa (?). Ale zmienia się właścicielstwo…
    Życzę powodzenia w realizacji ww. zamierzeń.

    Odpowiedz
    • Kasia Krzyszkowska - Sut
      Kasia Krzyszkowska - Sut says:

      Nie do końca właścicielstwo się zmieni. Ponieważ W-ce Burmistrz Robert Widz w sprawie dróg zawsze pisał, będzie publikował najnowsze informacje. W kwestiach pozostałych jako współwłaściciel tej strony będę publikować ja. Pozdrawiam.

      Odpowiedz
  5. Kierowca JJ
    Kierowca JJ says:

    Dzień dobry. Dziękuję za szczegółowe informacje. Nie wiem, czy dobrze rozumiem, że na ul. Krótką nie ma zaplanowanych środków w planie inwestycji drogowych gminy? Tam przecież formalności były w zasadzie załatwione (chyba był nawet nowy ZRID na nowy projekt, o ile dobrze pamiętam (?). Czy ul. Krótka “wyskoczyła” z priorytetowych zadań?

    Odpowiedz
    • Robert Widz
      Robert Widz says:

      Najpierw powstanie ulica Cyraneczki, wtedy Krótka przestanie mieć takie znaczenie jak dzisiaj. Jakaś szansa na znalezienie środków na budowę tej ulicy jest, ale to będzie decyzja Rady Miejskiej.

      Odpowiedz
  6. Kierowca JJ
    Kierowca JJ says:

    Trzymam kciuki za plany co do Działkowej i alternatywnego rozwiązania z Cyraneczki i konstancińska 10KDL. Nie rozumiem jednak, dlaczego budowa Cyraneczki w kierunku
    południowym do granicy z gm. KJ jest uzależniona od działań KJ? Ten kawałek drogi z chodnikiem i ścieżką rowerową jest też BARDZO potrzebny obecnym mieszkańcom kilku osiedli znajdujących się w sąsiedztwie. Myślę, że gm. Piaseczno powinna robić swoje i realizować plan własny dla siebie i swoich mieszkańców, nie oglądając się na działania gm. KJ (tym bardziej, że gm. KJ zaplanowała środki na drogę 10KDL i 4KD na 2019).
    Pozdrawiam

    Odpowiedz
  7. Myślący inaczej?
    Myślący inaczej? says:

    “Planujemy wzmocnić politykę informacyjną dla potencjalnych nabywców domów i lokali, tak by każdy nowy mieszkaniec wiedział o planach i terminach inwestycji infrastrukturalnych w okolicy a także odpowiedzialności każdej ze stron.”
    Bardzo dobry pomysł, choć nie myślę, aby chodziło w nim o opinie czytelników 😉.
    Mam przy tym nadzieję, że poziom komunikacji z obecnymi mieszkańcami. również będzie dobry. Byłoby optymalnie, aby gmina miała również na względzie, co najmniej w równym stopniu, potrzeby i komfort życia OBECNYCH mieszkańców, tak jak troszczy się o potencjalnych. Wokół same wielkie budowy, ciężarowki, brud, hałas, zabłocone drogi i brak przejścia.
    Zbyt dużo działań w kierunku przyszłych i potencjalnych mieszkańców (którzy i tak po zamieszkaniu w większości nie staną się mieszkańcami gminy i podatki dalej będą odprowadzać w swoich dawnych miejscach zamieszkania, podobnie, jak nie będą głosować tutaj), a zbyt mało dbałości i zaspokajania potrzeb obecnych mieszkańców. Prosimy gminę o wsparcie i pilnowanie przyjętych MPZP, aby wielcy deweloperzy nie nadużywali niedopowiedzeń w Planach i nie rujnowali środowiska i miejsc, dla których my przed laty wynieśliśmy się z miasta.

    Odpowiedz
    • Kasia Krzyszkowska - Sut
      Kasia Krzyszkowska - Sut says:

      Szanowny Myślący Inaczej,
      Właśnie z tego zdania wynika dbałość o obecnych mieszkańców Józefosławia. Wiele ludzi chcąc zamieszkać “na wsi”, przeprowadzając się myśli, że od razu będą mieli drogę i wszystko tak jak w mieście. Mało tego, od razu żądają rzeczy niemożliwych… na czym cierpimy My Mieszkańcy, bo budowa za budową… A My Radni staramy się wepchnąć do budżetu co tylko zdołamy, aby wszystkim żyło się lepiej i wygodniej i żeby zaspokoić te życzenia. Dlatego nowo wprowadzający się, powinni mieć świadomość, że droga którą “obiecał deweloper” nie powstanie za pół roku jak się spodziewają… że to długo terminowy proces. Dlatego taka polityka informacyjna jest niezbędna. Pozdrawiam.

      Odpowiedz
  8. Beata
    Beata says:

    Bardzo dziękuję za informacje, to świetnie, że tak dużo inwestycji drogowych przed nami, które zdecydowanie poprawią komunikację J&J.

    “W grudniu ub. roku gmina wyszła z propozycją likwidacji ogrodzenia szkoły przy ul. Spacerowej i utworzenia dużej przestrzeni publicznej, jednak Rada Rodziców stanowczo się temu sprzeciwiła, przy okazji kwestionując zasadność przebudowy ul. Spacerowej w zakładanym kształcie. Na ten temat napiszę oddzielnie, po otrzymaniu uchwały Rady Rodziców, która została nam odczytana na spotkaniu z RR 24.01.2019, a której wciąż nie otrzymaliśmy. Dopiero wtedy będzie się można odnieść do konkretnych postulatów Rady Rodziców.”- przebudowa Spacerowa/Kameralna i dyskusja nad nią trwa już tak długo, niestety…Warto pamiętać, że okolica szkoły, drogi, chodniki i cała infrastruktura wokół jest dla wszystkich mieszkańców, również spoza grupy rodziców i uczniów tej szkoły.
    Oby prace jak najszybciej zakończyły się❗

    Odpowiedz
  9. Tomek
    Tomek says:

    Panie Robercie,
    Ja w takim temacie już chyba zapomnianym trochę, (szczególnie przez PGE) mianowicie kiedy zakończy się inwestycja pt. Ulica Wilanowska? Miały być likwidowane słupy, a już chyba że 2 lata będzie jak ulica skończona a stare słupy ciągle straszą, a z ziemi sterczą niebieskie “rury”.

    Odpowiedz
  10. Agnieszka z Działkowej
    Agnieszka z Działkowej says:

    Chciałabym się dowiedzieć jakie są szanse na remont/przebudowę ul. Działkowej na odcinku Ogrodowa-Wilanowska. Bardzo jest tu potrzebny chodnik, droga jest wąska, makabrycznie dziurawa, a poboczem chodzą dzieci do szkoły. Natezenie ruchu wysokie, zwłaszcza w godzinach porannych i popołudniowych, akurat wtedy gdy dzieci idą na zajęcia.

    Odpowiedz
    • Robert Widz
      Robert Widz says:

      W budżecie gminy przeznaczone są środki finansowe na koncepcję Działkowej. Zobaczymy co uda się ustalić z gminą Konstancin-Jeziorna.

      Odpowiedz
  11. Tomasz Równicki
    Tomasz Równicki says:

    Witam wszystkich,
    W odniesieniu do punktu 3 i prac przy Szkole Podstawowej w Józefosławiu/przebudowy ulicy Spacerowej. Panie Robercie podczas całego spotkania (24 stycznia) z przedstawicielami Rady Rodziców oraz Sołectwa nie wyraził Pan ochoty na współpracę/rozmowę – podpisałem się, może dzięki temu skojarzy Pan lekceważonego. Brak merytorycznych odpowiedzi, lewitująca stacja trafo, brak przystanku dla autobusów, “narysowane” wiaty przystankowe, pominięte bezpieczeństwo dzieci, parking “wciśnięty” w projekt skrzyżowania, brak wiarygodnej/miarodajnej dokumentacji z konsultacji społecznych, zaniechania w realizacji decyzji poprzednich władz – to wszystko potwierdza jakość, przepraszam brak jakości. Nie widział Pan w nas partnerów do rozmowy, cytuję słowa vice-burmistrza “przecież nie jesteście projektantami”, “jakie wy macie pomysły…”. Od 11.2016 trwają spory rodziców i mieszkańców z gminą. Żaden znaczący postulat przedstawiony na konsultacjach społecznych nie został poprawnie wdrożony. Proszę mieć na uwadze, że w naszej szkole uczy się ponad 1700 dzieci. 28.01.2019 przekazaliśmy gminie uchwałę wraz z ankietą, w której po raz kolejny, ponad 630 rodzin sprzeciwia się tej inwestycji. Nie można tak bezinteresowanie prowadzić prac budowlanych. To jest inwestycja z twardym wetem na jakiekolwiek zmiany – bo czas, bo koszt, bo problemy prawne (bez publikowania interpretacji prawnych). Demokracja wybrała, rządzi Pan.

    Odpowiedz
    • Robert Widz
      Robert Widz says:

      byliśmy na tym samym spotkaniu, ale jakże inaczej interpretujemy jego przebieg. Otóż w trakcie spotkania otrzymaliśmy uchwałę rodziców, do której nie sposób się odnieść bezpośrednio na spotkaniu – obecni na spotkaniu przedstawiciele Rady Rodziców otrzymali zapewnienie, że urząd odniesie się do podniesionych w uchwale kwestii. A samo spotkanie, które zresztą miało dotyczyć ogrodzenia przy szkole, stało się pretekstem do wyrażenia sprzeciwu wobec trwającej przebudowy ulicy. Tak łatwo szafuje Pan słowami: “wciśnięty parking”, “lewitująca stacja trafo”, “brak przystanku dla autobusów” itp. A już hitem jest hasło “bezpieczeństwo dzieci”. Te ogólne hasła mają zapewne wzbudzić niepokój potencjalnych czytelników, ale – z całym szacunkiem – przedstawia Pan swoją opinię, swoją “prawdę”, nic-nie-znaczące ogólne sformułowania. Nie ma Pan jednak monopolu na “prawdę” a przy podejmowaniu decyzji dotyczących rozwiązań drogowych bierze się pod uwagę wiele argumentów. W przypadku ul. Spacerowej można się z tymi argumentami zapoznać na stronach internetowych urzędu gminy a także w naszych artykułach. Ale akurat tych argumentów Pan nie uznaje.

      Odpowiedz
  12. AdamP
    AdamP says:

    A jaka jest perspektywa czasowa 4DKK do drogi 5DKK – droga uzyskała juz wszelkie pozwolenia kilka dni temu. . Kwestia budżetu to 2019 czy bardziej 20, 21 rok ?

    Odpowiedz
      • AdamP
        AdamP says:

        W dokumentach od Gminy nadal istnieje pod nazwa 4DKK. Pytam ponieważ jest to częściowa alternatywa dla Działkowej – na remont której nie zgodzą się mieszkańcy Kierszka i sam KJ. A ciekaw jestem jak będą się poruszać pieszo i rowerem mieszkańcy osiedli jozefoslawskich które przylegają do Działkowej . To droga śmierci – jedna z najbardziej niebezpiecznych dróg w naszym powiecie .

        Odpowiedz

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *